De der julekort


Så er man endnu engang for sent ude med de der julekort. Vi har modtaget nogle stykker fra familien, men nu ser jeg så, at fristen allerede er overskredet. Bliver det ikke tidligere og tidligere??? Før var det da den 21. - eller husker jeg bare forkert. Nå, men i denne teknologitid er det jo rart, man kan sende et julekort elektronisk, selvom det jo "bare ikke er helt det samme". Jeg får altid så dårlig samvittighed med de der julekort. Det er så ondt at modtage kort LIGE EFTER deadline. Så sidder man der med følelsen af at være et femstjernet r....., der ikke regner familiens ydre grene for en disse. Hvad vi jo så sandelig gør! Men igen - gudskelov har selv familiens 80-årige e-mail!!! Og vi er - måske - stadig så "nye" for den 80-årige, at det kan forklares med "ungdommens sløvsind" og lignende. Julegaverne skal indkøbes i dag og på lørdag. Det tager sammenlagt ca. 3 timer, når man ved, hvad man skal have. Ungerne har jo forlængst kradset krydser i 82% af julekataloget, så der er nok at tage stilling til.
Og jeg HAR prøvet den der med: Da JEG var barn fik jeg en bamse, som jeg blev SÅ glad for. Og bløde pakker var der mange af.... men DE HØRER OVERHOVEDET IKKE EFTER! Ak, ja, jeg må i butikkerne med et julekatalog i et løsbladssystem, der er blevet revet og flået i, siden det røg ind ad døren i ... - ja, var det ikke i sommers?

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æ Hvæsmand

Bogmuseum eller bibliotek?

Drengestreger og skideballer