Fredag fra fem på første


Endnu en ulidelig og uinteressant fredag aftenvagt er overstået.

Havde vel 10 ekspeditioner på 3 timer. Halvdelen handlede om at booke en PC eller udlevere Wii-udstyret til drenge i 12-års-alderen. Et par tydeligt nervøse gymnasiepiger skulle til eksamen 'lige om lidt'. De fik min udelte opmærksomhed i cirka 20 minutter, og jeg forsøgte at finde nogle titler, der kunne bruges istedet for dem, der var udlånt.
Og så var der den der flok med den strithårede anfører, der tyrede med sækkestolene nær ved computerne og mindre børn; brølende, larmende, provokerende......
Jeg blev skide sur!
Gider ikke se de samme unger lave ballade gang på gang på gang.

- HVAD HAR DU GANG I?
- Øhhhh, ik' noget!!!
- Hvad laver du?
Resignation.
- Ved du, hvad de der computere koster?
Trækken på skuldrene. Nervøst spejdende efter vennerne, der pludselig viste interesse for bøger.
- Og hvad tror du egentlig de der stole er lavet af?
- Øhhhh, stof?
Søgende blik. Nervøst smil. Var den ik' go', venner? Hvor er I?
- Det er ikke første gang, jeg siger det her til dig!
- JOOOO! Jeg kommer her næsten aldrig!
!
Kan nærmest knægtens personnummer udenad.
- Det er SLUT nu! Er du med?
Tavshed.

Således sænkede der sig en stilhed over børnebiblioteket.
Jeg ved ikke, om drengene hoppede ud af vinduet. Men jeg så eller hørte dem ikke igen.
Og de andre børn kunne spille videre i fred og fordragelighed.

Lige inden lukketid kom der endelig en pige, som ville låne en bog. Udlånsautomaten skreg med røde bogstaver, at det kunne hun ikke.
Den var reserveret af en anden!

Jeg synes, det er komisk!

Fredag fra fem på første!
Der skal altså ske et eller andet!!!

Kommentarer

Unknown sagde…
Udelt opmærksomhed i 20 minutter kunne måske være hvad "kan nærmest knægtens personnummer udenad" ville blive glad for frem for udelt opmærksomhed i 30 sekunder hvor hans strithår bliver sat Sikken oplevelse det kunne være at gøre en forskel i hans liv og hvem ved det kunne ende med at han lånte en bog om strithår :-)

Punktum og komma er udeladt da de let distraherer jeg tilføjer dem her i parantes (,,,,...) undskyld det sene indlæg

Populære opslag fra denne blog

Æ Hvæsmand

Bogmuseum eller bibliotek?

Drengestreger og skideballer