Ungt i hovedet!


Lad mig sige det med det samme:

Dette er ikke en blog, der har fundet sin primære mission i at kredse rundt om aktuelle emner i biblioteksvæsenet. Der findes andre, langt mere seriøse blogs, der beskæftiger sig professionelt med biblioteksrelaterede emner. Hvor der sidder nogle folk og ved en hulens masse om væsenet, dets medarbejdere, lånere og potentielle muligheder - og som forsøger at skaffe innovative chefer, der kan skaffe dygtige ledere, der helt automatisk kan skaffe engagerede medarbejdere, der naturligvis kan skaffe masser af kunder i biksen, som jo rammer i hjertekulen hos de folkevalgte, kulturinteresserede politikere, der ønsker genvalg.

Rækkefølgen på ovennævnte er ikke nødvendigvis korrekt!

Dette er en personlig blog. Jeg er ikke talerør for nogensomhelst andre end mig selv og et par andre, der lejlighedsvis giver mig ret. Det er en frihed, jeg nyder - og jeg synes, det er sjovt at ytre sig og se/høre andre ytre sig. Uanset om man er enig med dem. Det er ikke så vigtigt. Men det skaber noget dynamik, som til gengæld er enormt vigtigt. Og så tror jeg, man holder sig ung og opdateret i hovedet ved at tage stilling til de ting, der betyder noget for én.

Selvfølgelig skal man ikke bare mene for at mene - mene, når man vitterlig ikke har en mening, man mener, eller, som den selvudslettende, der mener, man ikke kan mene noget, der betyder nogetsomhelst for nogensomhelst.

Jeg kan godt forstå, at mange holder sig tilbage af angst for, at andre skal synes de er dumme, galt på den eller andet, der truer selvtilliden. Men eftersom Den Store Sandhed ikke eksisterer, intet er 100%, så må man da prøve at tænke, at hvis ens mening kan pisse andre af, ja, så er der sgu nok krummer i den!

Det kan godt være, at bloggen er ved at dø til fordel for en anden måde at kommunikere sine meninger, ytringer og andet ud på. Jeg synes, det er en glimrende form. Men den er afslørende. Dette indlæg er f.eks. et rigtig godt eksempel på, at det er nogle måneder siden, jeg mente noget sidst - og hvad skal man så mene noget om, når nu man er i skrivehumøret?

Som den kære Goethe sagde;

Når man savner idéer er ord et praktisk alternativ!

Touche.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æ Hvæsmand

Bogmuseum eller bibliotek?

Drengestreger og skideballer