Mor vil ha' dytten!


Jeg har just vundet en sejr over mig selv. Jeg er nemlig begyndt at køre bil igen. Og når jeg skriver igen, mener jeg, at det efterhånden er rigtig, rigtig mange år siden, jeg var fortrolig med min fars Ford Sierra (1989 - for at være mere præcis). Da kørte jeg mestensdels ruten til venner i Kildebrønde landsby fra Greve landsby, fra Greve landsby til Greve Strand - og en sjælden gang imellem hele vejen til Roskilde. I min fars dyt.

København kom aldrig på tale.

Jeg har én eneste gang taget turen fra København til Skælskør - med en supervisor ved min side (nej, han havde de heftigste tømmermænd og ku' lisså godt have været en senildement slægtning). Det er osse et par år siden.

Nå, men nu bilder jeg mig ind, at jeg er blevet fortrolig med den 'islandske blå Berlingo Multispace 1,6 uden hjulkapsler' (hvilket gi'r et særligt råt look)..... (læs, en idiot har snuppet dem, men det er meningsløst at anklage alle Berlingo-ejere. Det svarer til at angribe alle, der kan tage TV3).

I går kørte jeg til arbejdet i Slagelse fra Skælskør. De uvidende ved ikke, at det er en særlig farlig vej med hårnålesving og stærk trafik ( :-)) på 20 kilometer. Og jeg gjorde det alene, og jeg sang hele vejen - og min vibrator fejlede fandeme ikke noget. Alligevel kørte jeg i perioder alt for stærkt (!)

Hjemad var der en anderledes kølighed over foretagende.

Og nu i aften drøner jeg lystigt gennem byen til forældremøde på skolen med en sikkerhed, jeg vist aldrig har haft før.

Nu vil Mor ha' dytten - far må ta' bussen.

Der er ting at diskutere i den nærmeste fremtid!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Æ Hvæsmand

Bogmuseum eller bibliotek?

Drengestreger og skideballer